logo firmy

Główna treść strony

Top News

Absolwent na rynku pracy. Jak rozpocząć karierę, aby osiągnąć sukces?

Młodzi ludzie, którzy dopiero zakończyli edukację, zazwyczaj bardzo sumiennie podchodzą do poszukiwania pierwszej poważnej pracy - korzystają z profesjonalnych porad i stosują się do wskazówek ekspertów. Czym powinni się kierować kandydaci, którzy dopiero rozpoczynają budowanie swojej kariery?

3 elementy skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem

Międzynarodowa organizacja doradztwa biznesowego Turnaround Management Association w jednej ze swoich publikacji (Management Body of Knowledge) zbadała jakie są najczęstsze przyczyny upadku przedsiębiorstw. Wyniki badania wyraźnie pokazują, że głównymi przyczynami bankructw są problemy wewnątrz organizacji. Największym problemem wewnętrznym okazały się błędy w zarządzaniu, które stanowią aż 24% wszystkich przyczyn.

Praca z Millenialsami. Obalamy wszystkie negatywne mity

Millenialsi, pokolenie Y lub po prostu osoby urodzone w latach 1983 – 2000 już za niespełna 10 lat będą stanowili ponad 75% pracowników na świecie. Mówi się, że są niecierpliwi, uzależnieni od internetu, leniwi i nieco egoistyczni.

Onboarding, czyli jak wprowadzić nowego pracownika do organizacji

Pracodawca, który chce pozyskać i zatrzymać pracownika, musi w odpowiedni sposób wprowadzić go do organizacji. Jest kilka istotnych płaszczyzn, o których warto pamiętać.

Zmiany w podejściu do planowania czasu pracy na przestrzeni 30 lat

Branża planowania czasu pracy rozwinęła się i z czasem urosła do rangi poważnego sektora rynku. O ile jeszcze niedawno w wielu firmach do objęcia stanowiska planisty wystarczało odrobinę sprawności organizacyjnych i trochę doświadczenia, to teraz kierownik do spraw planowania czasu pracy jest ważnym stanowiskiem zajmowanym przez osoby ze specjalistycznym wykształceniem i umiejętnościami.

Toksyny niszczą nawet najlepsze organizacje

Brak zaangażowania w pracę to jeden z poważniejszych problemów z jakim mierzą się organizacje. Niedługo każda firma będzie rywalizować o pracownika i będzie musiała zapewnić mu dobrą atmosferę i podtrzymywać motywację do efektywnego działania.

#MicrosoftMówi: Pokolenie pracowitych leni

Pokolenie Y w świetle badań jest pełne sprzeczności. Z jednej strony młodzi ludzie nie obawiają się nadgodzin, podejmowania trudnych decyzji i poświęceń, aby lepiej zrównoważyć życie osobiste i zawodowe, jak wynika z raportu EY „Światowe pokolenia: globalne badanie wyzwań w obszarze równowagi między pracą a życiem osobistym”.

Raport „Sztuczna inteligencja w rekrutacji pracowników": Największą barierą brak informacji o istniejących rozwiązaniach

45% badanych za główną przeszkodę uniemożliwiającą lub utrudniającą wdrożenie nowych technologii wspomagających rekrutację i selekcję pracowników w swojej firmie uważa brak informacji o istniejących w tym zakresie rozwiązaniach - wynika z raportu Emplocity.

Szanse polityki równych szans

Obok wieku, niepełnosprawności, pochodzenia etnicznego, osobistych przekonań oraz orientacji seksualnej, cały czas płeć stanowi istotne kryterium oceny polityki równych szans w organizacjach w Polsce, w Europie i na świecie. Mogłoby się wydawać, że akurat ten obszar polityki różnorodności, stanowiąc niejako jej historyczne źródło i najbardziej oczywisty standard, jest jednym z najefektywniej zarządzanych w firmach, przynajmniej w tych najbardziej nowoczesnych i prężnych. Czy istotnie?

Krótki poradnik o tym jak poznać, że w firmie źle się dzieje

Zewnętrznym przejawem tego, że w firmie dzieje się coś nie tak są najczęściej: zwiększona fluktuacja kadry, problemy z płynnością i słaby wynik finansowy, jednakże czynników, które są źródłem wymienionych problemów, jest bardzo wiele.

Szefie…daj szansę

Ten się nie myli, kto nic nie robi….. to stara prawda. Niezwykle ważna w procesie uczenia się nowych rzeczy. I choć większość ludzi o tym wie, to lęk, że coś nie wyjdzie i że się nie uda jest tak duży, że czasem paraliżuje.

Współczesna opowieść o Mistrzu i Uczniu - czyli dlaczego mentoring zawojował polski biznes

Choć w każdej organizacji znajdą się życzliwi współpracownicy, pomagający nowicjuszowi wdrożyć się w rytm życia firmy, to w ostatnich czasach to właśnie mentorzy okazują się niezastąpieni w procesie adaptacji nowych pracowników.

Nadchodzi nowe!

Rozmowa z założycielami Agencji Pracy HR Quality oraz pomysłodawcami platformy rekrutacyjnej QDriver.eu dedykowanej branży logistyczno - transportowej (Grzegorzem Boczoń, Łukaszem Gwizdałą oraz Andrzejem Stecem)

X, Y, Z i Henryk - co ich kręci, co motywuje

Różnorodność pokoleń w firmach może przyprawić o zawrót głowy. Jest generacja X, Z, Y, a ostatnio dużo mówi się o „Henrykach". Mają odmienne wizje świata, cele, potrzeby i oczekiwania, także wobec pracodawców. Jak motywować wszystkie te grupy?

Efektywność liderów w polskich organizacjach

Blisko połowa zarządzających w polskich firmach uważa, że ich obecny styl pracy i sposób działania jest niekorzystny dla ich zdrowia. Ponadto 1/3 liderów ocenia, że nie pracuje w pełni efektywnie, a praca zawodowa negatywnie odbija się na ich relacjach z bliskimi. Jaka jest kondycja liderów w polskich organizacjach?

Co zabija zaangażowanie pracowników i jak sobie z tym radzić?

Zaangażowanie jest trudnym tematem dla wszystkich organizacji. Zaangażowanych jest jedynie 30-50% pracowników. W firmie Oracle odnotowano wzrost zaangażowania z 70% do 80%, który przyniósł około 2 mld USD oszczędności. Co zatem możemy zrobić, aby wpłynąć na zwiększenie wkładu pracowników?

Jak zbudować system benefitów w firmie?

Systemy benefitów zyskują na znaczeniu przy wyborze pracodawcy czy przywiązaniu pracownika do firmy. Ich głównym celem jest zapewnienie pracownikom poczucia bezpieczeństwa życiowego oraz zwiększanie motywacji. Warto więc poznać odpowiedź na pytanie nie tylko jak zbudować system benefitów...

„Liderze, facylituj!" - 1. Przygotowanie do spotkania

Kalendarze ludzi pracujących w większych organizacjach potrafią nawet w 80% być zapełnione spotkaniami. Przyjrzyjmy się więc jakie zadania ma lider - facylitator, organizując spotkanie dla swojego zespołu.

Social Media London Style i GrowHR razem!

Agencje Social Media London Style i GrowHR zawiązały konsorcjum na potrzeby projektów Employer Branding

Low performance management - jak zapobiegać spadkowi efektywności pracowników?

Często mówi się o tym, co robić, gdy skuteczność zespołu już spadła. Czy nie lepiej jednak zapobiegać takim sytuacjom i minimalizować ryzyko obniżenia efektywności pracowników? Właśnie w tym pomaga low performance management. Jak wdrożyć w życie ten sposób zarządzania?

Nowi przywódcy pilnie poszukiwani, czyli 5 kompetencji współczesnego lidera

Według raportu Deloitte , aż 89 proc. przedstawicieli firm uważa rozwój przywództwa i wykształcenie nowego pokolenia liderów za ważny lub bardzo ważny trend.

TOP 5 standardów rekrutacji - czy kandydaci i pracodawcy są zgodni?

6 na 10 pracodawców deklaruje, że ma wdrożony standard zachowań wobec kandydatów. Jednak aż 62% starających się o pracę nie zauważa, aby firmy dbały o relacje z nimi..

HR-owiec i dylemat: w jakim stopniu można ubarwiać wizerunek firmy?

Wizerunek firmy, jej marka i reputacja to suma wyobrażeń, przekonań, odczuć i wiedzy, które w pewnym „opakowaniu" sprzedaje HR-owiec kandydatom do pracy. Ubarwianie wizerunku, jeśli nie idą za tym realne działania firmy, ma krótkie nogi.

3 zasady, które przyspieszą obieg informacji i dokumentów w firmie

Wyniki globalnego badania produktywności przeprowadzonego w 2017 roku na zlecenie Unit4 pokazują, że większość pracowników średnich i dużych firm nadal poświęca 1/3 swojego czasu pracy na mozolne zadania administracyjne.

Wszystko czyli nic?

Polacy to mistrzowie multitaskingu. W pogoni za efektywnością i coraz lepszymi zawodowymi wynikami chcemy robić coraz więcej i to w jak najkrótszym czasie

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... >>