Główna treść strony

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI - CERTYFIKOWANY KURS

Data:

Zajęcia w terminie: 17-18, 24-25 czerwca 2013

Miejsce:

Warszawa

Cel:

Cel kursu: Kurs dedykowany jest wszystkim pracującym lub zainteresowanym pracą w obszarze tzw. „miękkiego" HR. Przekrojowy charakter szkolenia pozwala na zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakresu współczesnych metod i narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Należą do nich planowanie rozwoju pracowników, tworzenie profili kompetencyjnych, ocena pracy, zarządzanie szkoleniami oraz rekrutacja i selekcja zawodowa.  

Korzyści dla uczestników: Dzięki metodom aktywnym zawartym w szkoleniu uczestnicy zdobędą umiejętności wykorzystania w/w narzędzi w swojej pracy. 

Egzamin: Wszyscy chętni mogą przystąpić do egzaminu końcowego. Ocena z egzaminu (testu pisemnego) zostanie uwidoczniona na certyfikacie ukończenia.

Osoby, które nie zdecydują się przystąpić do egzaminu otrzymują certyfikat uczestnictwa w kursie.

 

Opis:

Czas trwania: 4 dni. 

Forma zajęć: wykład, krótkie prezentacje, dyskusje, praca w zespołach, burza mózgów. 

Cena kursu: 1900 PLN + 23% VAT

Cena: 1900 PLN zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych.

Cena zawiera: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa, przerwy kawowe i lunch.

 

PROGRAM KURSU: 

1.     Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji.

  • Sposoby wzmacniania pozycji działu zasobów ludzkich.
  • Usystematyzowanie wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Organizacja ucząca się w podnoszeniu konkurencyjności firmy.
  • Self management - zarządzanie swoją karierą.

2.     Zarządzanie karierą.

  • Definicja rozwoju i kariery.
  • Dobre praktyki zarządzania karierą.
  • Kontrakt psychologiczny.
  • Programy dla talentów jako skuteczna forma zwiększania przewagi konkurencyjnej - korzyści izagrożenia programów, dobre praktyki, przykłady programów.
  • Kultura organizacyjna, polityka, wizerunek firmy jako kluczowe elementy przyciągania i utrzymania „talentów".
  • Programy sukcesji.

3.     Budowanie systemów kompetencyjnych.

  • Cele, zalety i wady systemów.
  • Kompetencje a kwalifikacje i kapitał ludzki.
  • Definiowanie kompetencji - wskaźniki behawioralne, poziomy spełnienia.
  • Zastosowanie systemów kompetencyjnych.

4.      Rekrutacja i selekcja.

  • Sytuacja na rynku pracy a procesy rekrutacyjne w firmach - dyskusja.
  • Rekrutacja zewnętrzna vs wewnętrzna - wady i zalety.
  • Sporządzanie opisu stanowiska pracy - metodologia, specyfikacja kompetencji, standaryzacja itp.
  • Tworzenie ogłoszeń pracy i poszukiwanie kandydatów.
  • Wybrane metody selekcyjne: trafność i dobór narzędzi, korzyści i zagrożenia: wywiadów kompetencyjnych; testów i kwestionariuszy; ośrodków oceny (AC); analizy CV i referencji .
  • Outplacement jako efektywna forma restrukturyzacji w firmie - kryteria doboru pracowników do zwolnień, komunikacja procesu w firmie, działania osłonowe (szkolenia, pomoc psychologiczna, współpraca z PUP).

5.     Ocena okresowa pracowników:

  • Definicja.
  • Zalety i wady systemu.
  • Zarządzanie przez cele (MBO) - kaskadowanie celów, definiowanie celów (SMART), rozliczanie efektów.
  • Wyznaczanie i ocena kompetencji.
  • Narzędzia zwiększające obiektywizm oceniania.
  • Przeprowadzanie rozmowy okresowej.
  • Wyznaczanie kompetencji do rozwoju.
  • Ocena okresowa, a polityka wynagrodzeń.

6.     Ocena  3600:

  • Definicja.
  • Zalety i wady systemu oceny.
  • Wdrażanie systemu, a kultura organizacyjna firmy.
  • W jakich okolicznościach stosować ocenę 3600.
  • Informacja zwrotna dla ocenianych.
  • Wykorzystanie wyników oceny w działaniach rozwojowych.

7.     Zarządzanie szkoleniami:

  • Definicja - prezentacja, dyskusja.
  • Stosunek do szkoleń w firmach - analiza polityki szkoleniowej.
  • Badanie potrzeb szkoleniowych - metodologia.
  • Funkcje szkoleniowe i metody szkoleniowe - prezentacja, dyskusja.
  • Metody badania efektywności szkoleń - prezentacja, przykłady, ćwiczenia.
  • Tworzenie planu szkoleń (strategia firmy a plan szkoleń, tworzenie budżetu, realizacja i monitoring).
  • Procedura szkoleniowa - elementy i korzyści.
  • Współpraca z firmami szkoleniowymi - dyskusja.

 

Prowadzący: Maria PŁUCIENNIK - Psycholog biznesu, trener i praktyk zarządzania, trener trenerów i kotrener treningu interpersonalnego w oparciu o proces grupowy. Posiada zaświadczenia I i II stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz superwizora treningu interpersonalnego. Zarządza zespołami doradców HR, specjalistów trenerów i asesorów w ramach projektów szkoleniowych oraz rekrutacyjnych dla wielu międzynarodowych organizacji i instytucji państwowych. Prowadzi wykłady oraz wystąpienia w ramach ogólnopolskich konferencji z zakresu nowoczesnych rozwiązań w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Publikuje dla E-consulting Agencja Marketingowa, Beck Info Biznes oraz Personel i Zarządzanie. Zapewnia najwyższe standardy pracy zgodnie z wytycznymi Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz wymogami biznesu. Zajęcia przeprowadza w sposób dynamiczny, atrakcyjny i efektywny, łącząc w zróżnicowanych formach pracy potrzeby indywidualne i grupowe. 

 

Informacje dodatkowe i zgłoszenia pod nr telefonu:


22 / 668 50 00

 

Cena:

1900 PLN + 23% VAT

Kontakt:

DOM WIEDZY Sp. z o.o.
ul. Wita Stwosza 32 lok. 3
02-661 Warszawa
tel. 022/ 668 50 00
fax 022/ 668 50 55