logo firmy

Główna treść strony

Elementy marketingu rekrutacyjnego w działaniach firmy Agora SA

Źródło: Fotolia

Podobno marketing rekrutacyjny stosują wszystkie firmy, tylko nie wszystkie zdają sobie z tego sprawę. Bez względu na to czy obecnie przeżywamy epokę rynku pracownika czy pracodawcy, zarówno zarówno kandydaci powinni kształtować swój profesjonalny wizerunek jak i firmy muszą podejmować aktywne działania kreujące ich obraz w oczach potencjalnych pracowników.

 Jakie elementy znalazły się w działaniach marketingu rekrutacyjnego grupy medialnej Agora SA?

1.      Odpowiedz sobie na pytanie: Jak chcemy być postrzegani?

Agora S.A. to grupa medialna działająca w Polsce od 25 lat. Przez ten czas ewoluowaliśmy, tworzyliśmy nowe marki, tworzyły się narzędzia i mechanizmy. Spółka uległa transformacji. Również w obszarze pracowniczym. W ciągu tego czasu staliśmy przed wieloma wyzwaniami, jakie przynosił nam rynek, otoczenie zewnętrzne jak i przemiany wewnętrzne. Z kilkuosobowego zespołu redakcji Gazety Wyborczej urośliśmy do firmy z oddziałami w kilkudziesięciu miastach w całej Polsce i ponad 3 tysiącami pracowników pracujących w gazetach, czasopismach, portalach internetowych, radiostacjach, reklamie zewnętrznej, kinach i wielu innych obszarach działalności medialnej.

W pewnym momencie rozwoju firmy chcieliśmy prowadzić wspólne działania zmierzające do budowania spójnego wizerunku naszej firmy jako miejsca pracy. Wynikało to z rozbudowującej się struktury firmy, wielu obszarów, w których działamy i rozległej struktury organizacyjnej.

Stawiamy na różnorodność, inicjatywę i samodzielność. Te wartości oraz potencjał możliwości chcemy przekazywać w identyfikacji wizualnej związanej z procesami rekrutacji.

Hasło, którym się kierujemy w obszarze rekrutacyjnym to ,,Wejdź. Poznaj nas. Zostań". To znaczy, że zapraszamy do pracy z nami na długo. 

2.      Stwórz dedykowaną stronę kariery z ciekawą treścią

Agora S.A. wystartowała ze stroną dedykowaną obszarowi rekrutacji kariery (www.kariera.agora.pl) w lipcu 2014. Wcześniej posiadaliśmy tylko sekcję dotyczącą pracy na stronie korporacyjnej, co nie dawało wielkiego pola do popisu jeśli chodzi o treść. Na nowej stronie znalazły się informacje o naszych obszarach działalności, wszystkich aktualne oferty pracy oraz filmy pokazujące sylwetki pracowników spółki. Poprzez storytellingi chcieliśmy pokazać słowami i przykładem osób u nas zatrudnionych, jaka panuje u nas atmosfera. Filmy są szczere i autentyczne dzięki ich bohaterom - sami zgłosili się do projektu. 

 

3.      Bądź obecny w mediach społecznościowych

W marcu 2014 rozpoczęliśmy prowadzenie profili Agory na Golden Line i Linked In. To uzupełnienie treści, jakie chcemy przekazywać kandydatom poprzez stronę kariery i budowanie społeczności, interakcji. Zamieszczamy tu informacje potencjalnie ciekawe z punktu widzenia osoby, która u nas nie pracuje, a mogłaby to zrobić. Piszemy o  naszych nowych projektach, informujemy o wydarzeniach przez nas organizowanych, cieszymy się z nagród przyznanych pracownikom, współpracownikom i markom. 

Link do profilu na GL:  http://www.goldenline.pl/firma/agora/

Link do profilu na LI: https://www.linkedin.com/company/agora-sa

Na profilu witamy się również z nowymi pracownikami i cieszymy się z ich awansów w naszych strukturach. 

4.      Bądź konsekwentny i spójny we wszystkich kanałach komunikacji

Zredagowaliśmy treść ogłoszeń rekrutacyjnych na mniej sztampową i we wszystkich kanałach zachowaliśmy podobną identyfikację  graficzną to znaczy używając wizerunków naszych pracowników ze strony kariery, hasła przewodniego i logotypów naszych marek. 

5.      Promuj się

Pojawiliśmy się w magazynie ,,Manager 2.015" i ,,Nowoczesna rekrutacja 2.015" wydanym przez GazetaPraca.pl. Nasi pracownicy pojawili się również w tych wydaniach. W trakcie kampanii promocyjnej strony dedykowanej karierze w naszej firmie wykorzystaliśmy takie kanały jak billboardy, ekrany City Info TV, reklamy na portalach internetowych i elementy SEM/SEO.

http://blog.goldenline.pl/2015/01/26/employer-branding-w-kilku-krokach-case-study-agora-s-a/

Anna Krawczyk - Specjalista ds. Rekrutacji w grupie medialnej Agora S.A. Z rynkiem HR i rekrutacji związana od 2008 roku. Początkowo zdobywała doświadczenie w międzynarodowych agencjach rekrutacyjnych by następnie rozwijać się w wewnętrznych działach HR. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej. Fanka dobrej zielonej herbaty, kina Bollywood i monarchii brytyjskiej.



Goldenline